Tilaus- ja toimitusehdot

Uuden yritysasiakkaan liittyminen Hankkija Oy:n asiakkaaksi



Saadakseen Hankkija Oy:n laskutustilin, osakeyhtiön, yhtymän tai kuolinpesän vastuumiehen täytyy toimittaa lähimpään Hankkija Oy:n myymälään yhtiöselvitys, jossa todistetaan, että hänellä on oikeus hoitaa yhtiön asioita. Asiakasnumeron edellä mainitut yritykset voivat avata verkkokaupassa. Maanviljelijät ja muut yrittäjät voivat avata asiakasnumeron sekä laskutustilin verkkokaupassa maksimissaan 5000 €:n luottorajalla. Suurempien luottorajojen ollessa kyseessä asiakkaan tulee asioida myymälässä. Henkilötodistus ja mahdollinen yhtiöselvitys on hyvä olla mukana sopimuksia tehtäessä.


Rekisteröityminen



Verkkokauppaan voivat rekisteröityä yksityishenkilöt, yrityksen-, yhtymien- ja kuolinpesien yhteyshenkilöt (myöhemmin yksityis- ja yritysasiakkaat). Alle 18-vuotiaat saavat tehdä ostoksia huoltajansa suostumuksella. Yhteen Hankkijan verkkokaupan tunnukseen voi olla liitettynä useampi asiakasnumero. Näissä tapauksissa yrityksen-, yhtymän- tai kuolinpesän yhteyshenkilöt voivat valita kirjautumisen yhteydessä käyttävätkö verkkokauppaa yksityishenkilönä vai yhteyshenkilönä. Rekisteröityessään verkkokauppaan käyttäjä sitoutuu antamaan itsestään ja edustamastaan yhdistyksestä/yrityksestä/kuolinpesästä/toimialasta oikeat, paikkansapitävät tiedot.
Asiakastasoja on kolme: Hankkija Oy:n asiakasnumerollinen tiliasiakas, Hankkijan asiakasnumerollinen asiakas ja kirjautumaton asiakas.


Hankkija Oy:n asiakas

Rekisteröintiprosessissa verkkokauppaan asiakkaalle luodaan Hankkija Oy:n asiakasnumero ja se liitetään Hankkijan verkkokaupan tunnukseen. Tämän jälkeen asiakas voi jatkaa prosessia avaamalla laskutustilin Hankkija Oy:lle.
Asiakas, jolla on jo olemassa oleva Hankkija Oy:n asiakasnumero / laskutustili voi rekisteröityä Hankkija Oy:n vanhana asiakkaana ja liittää Hankkijan verkkokaupan tunnuksensa jo olemassa olevaan asiakasnumeroon.
Hankkija Oy:n asiakkuus ei maksa mitään, mutta siitä on monia hyötyjä, esimerkiksi asiakkaan Omat sivut, joista näkee omat Hankkija Oy:n ostot, laskut, rahoitusinstrumenttien tapahtumat ja viljan analyysitiedot sekä tarkan oman paikkakunnan täsmäsään. Lisäksi asiakkuus mahdollistaa ostamisen laskulla, Agrirahalla tai ennakkomaksulla, jos edellä mainittujen maksutapojen sopimukset on tehty. Osa tuotteista on myynnissä vain Hankkija Oy:n asiakkaille.


Kirjautumaton käyttäjä

Myös kirjautumaton käyttäjä voi ostaa verkkokaupasta. Tällöin jokaiselle tilaukselle tulee asiakkaan täyttää yhteystietonsa.


Omien tietojen hallinta

Omat tiedot ovat näkyvissä vain Hankkija Oy:n asiakkaille. Omat tiedot -sivuilta käyttäjä voi hallita omia tietojaan, kuten nimi-, puhelinnumero- ja sähköpostitietojaan sekä lisäksi yritys- ja tilatietojaan. Käyttäjä voi kieltää tai sallia markkinointiviestien lähetyksen omien sivujensa kautta. Omat tiedot –sivulle pääsee klikkaamalla omaa Omat tiedot -linkkiä sivun ylälaidasta.


Henkilötietojen käsittely

Verkkokauppa ei luovuta saamiaan henkilötietoja kolmansille osapuolille. Tietoja käytetään Hankkija Oy:n, verkkokaupan ja asiakkaan välisen asiakassuhteen ylläpitoon. Verkkokaupalla on oikeus poistaa asiakkaan tiedot tietokannasta, mikäli käyttäjä on tahallaan antanut verkkokaupalle virheellistä tietoa tai käyttäjä rikkoo lakia tai verkkokaupan käyttöehtoja asioidessaan verkkokaupassa.


Verkkokaupan oikeudet ja vastuu



Verkkokauppa on auki 24 tuntia joka päivä. Tarvittaessa verkkokaupalla on oikeus esimerkiksi ylläpidon tai huollon takia sulkea verkkokauppa osittain tai kokonaan väliaikaisesti. Käyttökatkoista pyritään aina ilmoittamaan etukäteen esimerkiksi etusivulla. Verkkokauppa pidättää oikeuden poistaa tehty tilaus, mikäli käyttäjä on sitä tehdessään rikkonut tai kiertänyt lakia tai näitä käyttöehtoja tai antanut virheellistä tai epäasiallista tietoa tai mikäli verkkokaupassa on esiintynyt tekninen ongelma tilausta tehdessä, mikä voidaan helposti osoittaa. Tällaisissa tapauksissa asiakkaaseen otetaan yhteyttä.
Verkkokauppa huolehtii käyttäjien antamista tiedoista ja sitoutuu niiden asianmukaiseen säilyttämiseen ja käsittelyyn. Verkkokaupalla on oikeus tehdä muutoksia palveluun sekä yksipuolisesti muuttaa kaikkia ehtoja. Käyttäjän tulee tutustua ehtoihin säännöllisesti huomatakseen mahdolliset muutokset. Ajantasaiset käyttöehdot löytyvät tältä sivulta. Mikäli käyttöehdoissa ja Suomen tai EU:n laissa on ristiriitoja, sovelletaan aina sitä menettelytapaa, mikä on käyttäjälle suotuisin. Yritysasiakkaillemme sovelletaan Suomen kauppalakia sellaiselta osin, mitä nämä ehdot eivät kata.
Verkkokauppa ei ole vastuussa tehtyjen tilausten hoitamisesta sopimusosapuolista riippumattoman, ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure). Tällaisia tapauksia ovat mm. sota, yleislakko, hirmumyrsky, tulva tai muu luonnonkatastrofi, tai suorituksen estävä viranomaistoimi, kuten tuontikielto tai takavarikko. Verkkokauppa ei ole vastuussa, jos tuotteen toimitus viivästyy jostain verkkokaupasta riippumattomasta syystä. Tällaisista esteistä pyritään ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.


Käyttäjän vastuu ja velvollisuudet



Käyttäjän tulee seurata sähköpostiaan säännöllisesti tilauksen tekemisen jälkeen, sillä tilauksen saatavuuteen ym. tilaukseen liittyvissä ongelmatapauksissa asiakkaalle ilmoitetaan ensisijaisesti sähköpostitse.
Käyttäjän tulee tilauksen vastaanotettuaan tarkistaa, että toimitus vastaa tilausta ja toimituksen kunto sekä tutustua tuotteen käyttöohjeisiin, mahdollisiin muihin ohjeisiin ja esitteisiin sekä noudattaa niissä annettuja ohjeita ja turvallisuusmääräyksiä. Käyttäjän tulee käsitellä verkkokaupasta ostamiaan tuotteita huolellisesti, niin ettei aiheuta vaaraa itselleen tai muille. Tuotteita tulee säilyttää ja käsitellä ohjeiden mukaisesti.
Käyttäjän pitää säilyttää kirjautumistietojaan (käyttäjätunnus ja salasana) salassa, eikä niitä saa antaa ulkopuolisten käyttöön. Käyttäjä on vastuussa kaikista tunnuksillaan tehdyistä tilauksista. Varastetuista tunnuksista on ilmoitettava Hankkijan asiakaspalveluun välittömästi. Tunnuksen voi lukita itse verkkokaupan Omista tiedoista. Unohtuneet käyttäjätiedot voi tilata uudelleen kirjautumisen yhteydessä.


Palvelun käyttöön liittyvät vastuut

Palvelun käyttö edellyttää sekä Internet-yhteyttä että tarvittavia laitteita (esim. tietokone, älypuhelin). Palvelun käyttöön vaadittavien laitteiden, yhteyksien, ohjelmistojen ja muiden mahdollisten kustannusten hoitamisesta ja ylläpitämisestä vastaa käyttäjä.
Käyttäjä on vastuussa täysmääräisesti lain tai käyttöehtojen vastaisesta palvelun käytöstä aiheutuneesta vahingosta kaikille osapuolille. Käyttäjän tulee lukea ja hyväksyä kaikki verkkokaupan olemassa olevat ehdot, kun hän ryhtyy käyttämään palvelua.


Tekijänoikeudet



Verkkokaupan tekstit, kuvat ja muu materiaali ovat tekijänoikeussuojan piiriin kuuluvia tiedostoja. Niiden luvaton käyttöönotto on kiellettyä. Sivuilla olevia ohjeita ja opastuksia saa tulostaa omaan käyttöön.


Tilaaminen



Verkkokaupasta tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Jotkut tuotteet ovat myynnissä vain Hankkija Oy:n rekisteröityneille asiakkaille. Onnistuneen tilauksen jälkeen selain siirtyy tilausvahvistussivulle, tilausvahvistus lähetetään myös sähköpostitse.
Verkkokaupalla on oikeus hylätä tilaus syytä ilmoittamatta sekä olla myymättä tilattua tuotetta, jos tuotteessa on selkeä hintavirhe tai muu virhe. Selkeä hintavirhe tarkoittaa niin huomattavaa virhettä tuotteen hinnassa, että asiakkaan oletetaan ymmärtävän, että kyseessä on hinnoitteluvirhe. Tällaisessa tapauksessa asia selvitetään ottamalla yhteyttä asiakkaaseen.
Asiakas hyväksyy tilauksen tehdessään, että hänelle voidaan lähettää tilaukseen liittyviä viestejä matkapuhelimeen, sähköpostiin tai kirjeitse. Asiakkaan on ennen tilausta varmistettava, että toimitusosoite ja matkapuhelinnumero ovat oikein, jotta tilaus voidaan toimittaa perille.


Hinnat



Hintojen yhteydessä ilmoitetaan sekä tuotteen arvonlisäverokanta että arvonlisäveroton hinta. Verkkokaupalla on oikeus muuttaa olemassa olevia hintoja ja olla myymättä tuotetta ilmoitettuun hintaan, mikäli kyseessä on niin selkeä hintavirhe, että asiakkaan voidaan olettaa ymmärtävän kyseessä olevan virhe.
Tuotteet toimitetaan aina tilaushetken hinnalla. Joissain tuotteissa on käytössä eräkokohinnoittelu, mikä tarkoittaa sitä, että ostamalla enemmän tuotteen yksikköhinta laskee.


Sopimushinnat

Verkkokaupasta on mahdollista ostaa tuotteita Hankkija Oy:n kanssa sovittuun sopimushintaan. Sopimushinnoitellun tuotteen tunnistaa pienestä kynän ja paperin kuvasta tuotesivulla. Asiakkaalla on mahdollisuus neuvotella sopimushinnoista suoraan Hankkija Oy:n edustajan kanssa.


Maksaminen



Maksamisen jälkeen asiakas saa sähköpostiinsa tilausvahvistuksen. Yöllä (kello 23-7) tehdyissä tilauksissa vahvistus voi tulla vasta aamulla. Odota aina ostotapahtuman jälkeen, että selain siirtyy tilausvahvistussivulle, ennen kuin suljet selaimen tai katkaiset Internet-yhteyden. Verkkokaupassa on käytössä seuraavat maksutavat:


Verkkopankkimaksu

Verkkokaupassa tilauksen voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla:, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålansbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Pop-pankki, Säästöpankki ja Oma Säästöpankki.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee olla yhteydessä Hankkija Oy:öön.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com


Maksaessasi verkkopankissa älä sulje selainta maksun jälkeen, vaan odota, että selain ohjautuu takaisin Hankkijan verkkokaupan sivuille ja edelleen tilausvahvistussivulle. Muutoin tilaus jää kesken. Tilausvahvistussivulle siirtymisen jälkeen voit sulkea selaimen.


Luottokortit

Verkkokaupassa voi maksaa seuraavilla luottokorteilla: Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club ja American Express.
Luottokorttimaksujen maksunvälittäjänä toimii Paytrail. Korttitietoja ei tallenneta. Maksaessasi luottokortilla älä sulje selainta maksun jälkeen, vaan odota, että selain ohjautuu takaisin Hankkijan verkkokaupan sivuille ja edelleen tilausvahvistussivulle. Muutoin tilaus jää kesken. Tilausvahvistussivulle siirtymisen jälkeen voit sulkea selaimen.



MobilePay
MobilePay on suosittu mobiilimaksutapa. MobilePay-sovelluksesta vastaa Danske Bank. Mobilepay on kotimainen verkkokaupan maksutapa, jolla maksat ostoksesi helposti, nopeasti ja turvallisesti. Käyttääksesi MobilePayta, sinun pitää hakea puhelimeesi MobilePay-sovellus ja rekisteröityä. Rekisteröinnin yhteydessä sovellukseen liitetään luottokortti, jolle maksut verkkokaupan ostoksista kirjautuvat.



Näin maksaminen MobilePaylla etenee:


1. Asiakas syöttää MobilePay-sovellukseen liittämänsä matkapuhelinnumeron tehdessään ostoksen verkkokaupassa


2. Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa


3. Maksu veloitetaan siltä maksukortilta, jonka asiakas on liittänyt MobilePay-sovellukseen.



Collector

Collector Bank AB tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta tekemäsi ostokset. Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Collector Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka. Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.

Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun postitse ostotapahtumasta seuraavan kuukauden aikana ja lasku erääntyy maksettavaksi vasta kyseisen kuukauden viimeinen päivä. Laskuun lisätään laskutusmaksu 2,95 euroa mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.

Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen. Jotta voit maksaa laskun osamaksuerissä, sinun tulee maksaa laskussa mainittu vähimmäissumma tai sitä suurempi osuus kokonaissummasta sekä lähettää Collector Bankille allekirjoitettu luottosopimus laskun eräpäivään mennessä.

Voit lähettää luottosopimuksen joko kirjepostina (Box 11 914, 404 39 Göteborg, Ruotsi) tai skannattuna sähköpostitse (contactcenter@collectorbank.fi). Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakimuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla Collector Bankin Omat Sivut -portaalissa (https://oma.collector.fi).

Mikäli solmit tililuottoa koskevan sopimuksen ja suoritat saatavan osamaksuerissä, osamaksun laskut lähetetään sinulle kuukausittain ja eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä. Jokaiseen laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 euroa kuukaudessa sekä 1,6 % kuukausikorko, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Sekä laskun että osamaksun osalta myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu kutakin maksumuistutusta kohden sekä kuukausikorko 1,6 % viivästyneeltä ajalta.

Voit peruuttaa tililuottosopimuksen 14 päivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä. Ilmoitus tililuottosopimuksen peruuttamisesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi tai puhelimitse numeroon 09 3158 9947. Käyttäessäsi peruutusoikeutta sinun tulee maksaa 30 päivän sisällä takaisin koko luottomäärä sekä takaisinmaksupäivään saakka kertynyt luottokorko.

Kaikki 20 vuotta täyttäneet Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt voivat hakea luottoa Collector Lasku/Osamaksu -maksutavalla. Collector Bank tarkastaa luotonhakijan luottotiedot ennen luoton myöntämistä.

Luoton myöntäjä on Collector Bank AB (ruotsalainen y-tunnus 556597-0513 ja osoite Box 11914, 404 39 Göteborg, Ruotsi). Yleisen palvelukuvauksen Collector Bankin laskulla maksamisesta löydät seuraavasta linkistä: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/.

Luottoesimerkki, osamaksu: 1 000 euron luottomäärä ja 12 kuukauden luottoaika

Tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, osamaksun nimellinen vuosikorko 19,2 %, kuukausierän vähimmäissuuruus 85 € - 99 €, kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko 21 %, luoton kustannukset 104 € ja luottohinta 1104 €.


Paytrail-tili

Paytrail-tiliä voivat käyttää jo Paytrail-tilin luoneet asiakkaat, mutta ostoksen yhteydessä voit myös luoda uuden Paytrail-tilin. Paytrail-tiliin liitetään luottokortti, jonka jälkeen maksaminen on turvallista ja vaivatonta – tämän jälkeen sinun ei tarvitse syöttää korttitietojasi tai käyttää verkkopankkitunnuksiasi jokaisen ostoksen yhteydessä. Kaikkien ostosten tiedot ovat turvallisesti tallessa omalla käyttäjätililläsi. Paytrail-tilin luonti ja käyttö ovat sinulle täysin maksutonta.


Agriraha

Agriraha on Hankkija Oy:n oma rahoitusjärjestelmä. Agrirahan käyttö edellyttää erillistä Agriraha-sopimusta. Agrirahalla voi maksaa tilauksen, mikäli vaihtoehto on valittavissa ostoskorissa.


Ennakkomaksutili

Ennakkomaksutili on tili, jonne voi maksaa rahaa ennakkoon. Tämä vaihtoehto on vain Hankkija Oy:n tiliasiakkaille ja se edellyttää erillistä ennakkomaksutilisopimusta. Ennakkomaksutiliä voi käyttää tilauksen maksamiseen, mikäli vaihtoehto on valittavissa ostoskorissa.


Lasku

Lasku lähetetään asiakkaalle toimitusosoitteeseen tavaran toimituksen jälkeen. Maksuaikaa on 14 vuorokautta. Tämä vaihtoehto on vain Hankkija Oy:n tiliasiakkaille. Laskutuksessa noudatetaan Hankkija Oy:n yleisiä tiliehtoja. Laskua voi käyttää tilauksen maksamiseen, mikäli vaihtoehto on valittavissa ostoskorissa.


Verkkokaupan erämaksu

Kuluttaja-asiakas voi käyttää verkkokaupan erämaksua polttoöljyn ja pelletin maksutapana. Verkkokaupan erämaksussa asiakas voi jakaa laskunsa korkeintaan viiteen erään. Viimeinen erä poikkeaa muista siten, että se sisältää mahdollisen toimitetun määrän poikkeaman sekä maksuajan koron. Maksuajan koron laskenta alkaa 14 pv tilauksesta ja ensimmäisen erän eräpäivä on 21 pv tilauksesta. Erät erääntyvät 30 pv välein. Edellytyksenä verkkokaupan erämaksun käytölle on, että asiakkaalla on laskutustili auki Hankkija Oy:ssä. Laskutuksessa noudatetaan Hankkija Oy:n yleisiä tiliehtoja. Poikkeuksena verkkokaupan tilauksista ei peritä tilinhoitomaksua.


Tuotteen saatavuus ja toimitusaika



Tuotteen arvioitu toimitusaika on ilmoitettu tuotteen sivuilla. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy, siitä pyritään ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. Mikäli tuote on loppunut, eikä sitä pystytä toimittamaan, otetaan asiakkaaseen yhteyttä ja sovitaan jatkotoimenpiteistä. Ensisijainen yhteydenottotapa on sähköposti, asiakas on velvollinen seuraamaan sähköpostiaan Verkkokaupan tilauksen teon jälkeen. Verkkokauppa ei ole vastuussa, jos tuotteen toimitus viivästyy jostain verkkokaupasta riippumattomasta syystä esimerkiksi lakosta (force majeure). Jos tuote on loppunut varastosta, tuotetta ei voi tilata verkkokaupasta. Tämä koskee myös tarjoustuotteita. Tuotteita pyritään tilaamaan lisää niin pian kuin mahdollista. Tarjouksien kestoa ei pidennetä, vaikka tuotteiden saatavuus loppuisikin kesken tarjousajan ja sitä saataisiin lisää vasta tarjousajan loputtua.


Myymälöiden varastotilanne

Myymälämyyntituotteilla on tuotesivulla linkki Hankkija –myymälöiden saldot. Linkistä avautuu listaus kaikista myymälöistä, joilla on sillä hetkellä kyseistä tuotetta myynnissä ja tuotteen saldo. Saldolistaus on viitteellinen, joten jos tuotteen saldo on hyvin pieni, suosittelemme olemaan myymälään yhteydessä saatavuuden varmistamiseksi.


Toivottu toimitusaika

Tilatut tuotteet pyritään toimittamaan toivottuna toimitusaikana. Verkkokauppa ei voi taata tilauksen tarkkaa toimitusaikaa, tästä syystä termi ”Toivottu toimitusaika”. Toimitusaikaan vaikuttaa useita tekijöitä, esimerkiksi tilauksen suuruus, tehtaiden tuotantoaikataulut ja tuotteen saatavuus.
Alla ohjeelliset toimitusajat tuoteryhmittäin:


Lannoitteet

Lannoitteissa myydään aina erikseen nimetyn kuukauden valmistuserää. Toimitukset tapahtuvat kyseisen kuukauden aikana.


Rehut

Irtorehut toimitetaan 1-10 arkipäivän sisällä asiakkaan oman valinnan mukaan. Säkkirehut toimitetaan 2-7 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Pikatilaukset (alle 2 vrk) eivät verkkokaupassa ole mahdollisia. Näissä tapauksissa ota yhteyttä suoraan omamyyjääsi tai Asiakaspalveluun puh. 010 402 2020.


Siemenet

Siementen toimituksesta kerrotaan tarkemmin tuotteen sivuilla. Pikatilaukset (alle 5 vrk:n) eivät verkkokaupassa ole mahdollisia.


Säilöntäaineet

Irtotoimitukset toimitetaan valmistajan toimesta erillisen aikataulun mukaisesti. Tynnyritoimitukset pyritään toimittamaan kahden viikon kuluessa tilauksesta tai erikseen toivottuna aikana. Pikatilaukset (alle 5 vrk:n) eivät verkkokaupassa ole mahdollisia.


Polttoaineet ja pelletti

Polttoöljy toimitetaan 2-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Polttoöljykuljetukset hoitaa Teboil öljy-yhtiö. Polttoöljyn pienin toimituserä on 1000 l ja dieselin 1500 l. Näiden alittavilta toimituksilta peritään 50 €:n pientoimituslisä. Eri toimitusosoitteisiin tulee asiakkaan tehdä erilliset tilaukset. Polttoöljyn ja dieselin hinta sisältää rahdin ja näin ollen hinta vaihtelee eri kuntien välillä. Pelletin toimitusaika on 1-10 arkipäivää. Pelletin säkkitoimitukset hoitaa kuljetusyhtiö Movere Oy ja irtopelletin toimitukset Vapon tehdas. Irtopellettiä ostaessa asiakkaalla tulee olla laskutustili Hankkija Oy:lle, koska tilattu määrä ei koskaan vastaa tarkasti toimitettua tuotteen määrää.


Voiteluaineet

Voiteluainetynnyrit toimitetaan 1-6 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Pienemmät astiat 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta.


Puutarha, hevoset ja lemmikit, rauta
Kyseisten tuoteryhmien kappaletavarat toimitetaan 1-5 arkipäivän sisällä tilauksesta.


Toimituskulut



Toimituskulut voivat määräytyä kahdella eri tavalla. Massatuotteiden osalta, kuten peltolannoitteet, toimituskulut määrittyvät tilattujen tonnien mukaan. Näin myös tapahtuu useimmissa työkoneissa. Pienemmissä kappaletavaroissa toimituskulu on kiinteä, joka määrittyy toimitustavan mukaan, joista on kerrottu näissä ehdoissa myöhemmin. Massatuotteiden toimituskuluihin vaikuttaa tuotteen paino ja toimitusosoitteen etäisyys toimittavasta varastosta. Tuotteet jaetaan automaattisesti eri toimituseriin tuotteen tyypin (irto/pakattu) ja lähtövaraston mukaan. Jokaisella verkkokaupan tuotteella on yksi toimittava varasto. Tuotteen todelliset toimituskulut näet aina suoraan ostoskorista valittuasi toimitustavan. Kaikki massatuotteet toimitetaan kotiinkuljetuksena. Pienemmille kappaletavaroille on valittavissa muita toimitustapoja. Ostoskorissa voi antaa myös poikkeavan toimitusosoitteen.


Toimitukset


Jokaisella verkkokaupan tuotteella on yksi toimittava varasto, jonka mukaan toimituskulut ja toimitusajat määräytyvät. Jokaisesta eri varastosta lähtevästä tuotteesta tulee erillinen tilaus. Samasta varastosta lähtevät tuotteet lähetetään samaan aikaan samoilla toimituskuluilla. Tämän vuoksi ostoskorissa voi olla useampia toimituseriä eli ”tilauksia”, koska tuotteet lähtevät eri varastoilta ja ne toimitetaan asiakkaalle eri aikaan.
Verkkokaupan toimituksia hoitaa pääasiassa logistiikkaoperaattori Movere Oy alihankkijoidensa kanssa sekä Posti Oyj ja Matkahuolto Oy.
Toimitusosoite tulee tarkistaa ennen tilauksen hyväksymistä ja varmistua siitä, että tilattava tuote toimitetaan oikeaan osoitteeseen.


Toimitustavat pienemmälle kappaletavaralle:


Nouto myymälästä

Tuotteita voi tilata noudettavaksi Hankkijan myymälöihin pl. Hankkija Vöyri ja Hankkija Hamina. Tilatut tuotteet toimitetaan verkkokaupan varastosta valittuun myymälään. Toimitusaika on 1-5 arkipäivää. Noutona myymälästä tilattavan tuotteen pitää olla varastoituna verkkokaupan omassa varastossa sekä lähetyksen tulee olla alle 35 kg.


Postin Kirje

Pienille tuotteille on käytössä Postin Kirje. Kirje toimitetaan suoraan asiakkaan postiluukkuun.


Postin Postipaketti

Postipakettipalvelu sisältää noudot Posteista ja niiden asiamiespisteistä sekä pakettiautomaatit. Asiakas valitsee noutopisteen antamansa postinumeron mukaan. Pakettiautomaatit tulevat valittaviksi, jos lähetys mahtuu kooltaan automaattiin. Paketin saapumisesta Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. Painoraja palvelussa on 35 kg.


Postin Kotipaketti (kotiinkuljetus)

Kotipaketti toimitetaan suoraan asiakkaan kotiin. Toimituksesta ilmoitetaan ja ajankohdasta sovitaan Postin puolesta. Isommissa kaupungeissa ajankohta sovitaan tekstiviestillä ja muualla soittamalla. Painoraja 35 kg.


Postin rahti illaksi 21 (kotiinkuljetus)

Postin Rahti Illaksi 21 on lava- tai rullakkotoimitus suoraan asiakkaan kotiin. Tällä toimitustavalla toimitetaan yli 35 kg lähetyksiä. Toimituksesta ilmoitetaan ja ajankohdasta sovitaan Postin puolesta. Isommissa kaupungeissa ajankohta sovitaan tekstiviestillä ja muualla soittamalla.


Matkahuollon Lähellä-paketti

Lähellä-paketin palveluun kuuluu Matkahuollon pisteet, Matkahuollon asiamiespisteet ja Matkahuollon Pakettipisteet (K-Marketit, Valintatalot ja määrätyt R-kioskit). Asiakas valitsee noutopisteen antamansa postinumeron mukaan. Paketin saapumisesta Matkahuolto lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Painoraja palvelussa on 30 kg.


Matkahuollon Bussipaketti

Bussipaketin palveluun kuuluu Matkahuollon omat pisteet. Lähetys toimitetaan asiakkaan postinumeron perusteella lähimpään Matkahuollon pisteeseen. Matkahuolto lähettää tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa. Viestissä on kerrottu myös nouto-osoite. Painoraja 55 kg.


Matkahuollon Jakopaketti

Jakopaketti toimitetaan suoraan asiakkaan kotiin. Toimituksesta ilmoitetaan ja ajankohdasta sovitaan Matkahuollon puolesta soittamalla. Painoraja 55 kg.


Toimitustavat massatuotteille:


Movere Oy

Tilauksen kuljetusjärjestelyt siirtyvät Movere Oy:n logistiikkakeskukseen, joka varaa kuljetuksen ja sopii noutoajan toimittavan varaston kanssa. Asiakkaalle soitetaan tai lähetetään tekstiviesti ennen tilauksen toimittamista perille.


Tehdas toimittaa

Tilaus siirtyy suoraan tehtaan tilauskantaan ja tehdas sopii sopimusautoilijoidensa kanssa toimituksen suorittamisesta. Poltto- ja voiteluaineet sekä irtosäilöntäaineet kuuluvat automaattisesti tehdastoimituksen piiriin.
Jos tilaajalla on toimitukseen liittyviä esteitä tai rajoitteita, kuten esim. kelirikko, on siitä kerrottava tilauksella ostoskorin lisätietoja-kentässä.


Palautus


Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostamiisi tuotteisiin. Tarkista aina tuotteet ja että toimitus vastaa tilausta. Tuotteilla on lakisääteinen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautusoikeus katsotaan alkavan siitä päivästä kun tuote on vastaanotettu.

Palauttaaksesi tuotteet, sinun tulee tehdä palautusilmoitus, suosittelemme käyttämään sähköistä palautusilmoitustamme osoitteessa www.hankkija.fi/palautusilmoitus. Tämä nopeuttaa palautusten käsittelyä. Toivomme, että kerrot aina palautuksen syyn, jotta voimme kehittää palveluamme sekä tuotteitamme.

Palautusoikeutta ei ole räätälöidyillä tilauksilla esim. polttoöljy, pelletit, irtorehut, asiakasta varten muokatut tuotteet. Täyden kauppasumman palauttamiseksi tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan. Jos tuotteissa näkyy merkkejä käytöstä tai vahingoista tai niitä ei ole kokonaisuudessaan palautettu, pidätämme oikeuden asianmukaiseen korvaukseen.

Palautamme rahat toimituskuluineen, kun palautus tehdään tämän ohjeen mukaan. Tuotteita voi palauttaa Postin tai Matkahuollon palvelupisteisiin asiakaspalautuksena tai Hankkijan myymälöihin. Postin palvelupisteisiin voi palauttaa korkeintaan 35 kg lähetyksiä ja Matkahuollon 30/55 kg lähetyksiä. Muissa tapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kaikissa tapauksissa suosittelemme palautusilmoituksen tekemistä etukäteen.

Huomaathan, että muulla tavalla palautettuna emme vastaa palautuksesta aiheutuneista kustannuksista. Rahat palautetaan samalla maksutavalla, jota ostaessa käytettiin. Palautamme rahat viipymättä vastaanotettuamme palautuksen tai 14 vrk:n sisällä peruuttamisilmoituksesta, mikäli olemme saaneet näytön palautuksesta.
Noutamatta jätetyistä toimituksista, joista ei ole tehty palautusilmoitusta, perimme 20 €:n käsittelymaksun.

Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti, ohjeiden vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan tekemästä virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Verkkokauppa pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty ehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään siinä tapauksessa Hankkija Oy:n käsittely- ja postituskulut ja mahdollinen muu aiheutunut vahinko.


Reklamaatiot



Mikäli asiakas vastaanottaa rikkinäisen tai väärän tuotteen, tulee viipymättä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, mieluiten sähköpostitse. Asiakaspalvelun kanssa sovitaan siitä, miten tuote hyvitetään asiakkaalle. Virheellisen/rikkinäisen tuotteen vaihto on aina ilmainen. Asiakas voi myös halutessaan saada rahat takaisin uuden tuotteen sijaan.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Hankkija Oy:n ja asiakkaan välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).



Tietosuoja



Pidä aina verkkokaupan tunnus ja salasana salassa, äläkä tallenna niitä selaimen muistiin, jos käytät yhteisessä käytössä olevaa tietokonetta. Verkkokaupassa on käytössä evästeet, eli selain tallentaa asiakkaan koneelle pienen tekstitiedoston. Evästeet ovat hyvin yleisiä verkkokaupoissa ja ne mahdollistavat esimerkiksi ostoskorin toiminnan. Evästeet eivät vahingoita tietokonetta ja ne voi poistaa milloin vain selaimen asetuksista. Evästeitä käytetään sivustolla myös uudelleenmarkkinointitarkoitukseen ja uudelleenmarkkinointilistojen keräämiseen. Verkkokauppa ei tallenna asiakkaan pankki- eikä maksukorttitietoja. Luottokorttitietoja käsitellään maksun yhteydessä salatun SSL-yhteyden välityksellä. Lue lisää kohdasta Tietosuojaseloste.

 

Viimeksi katsomani tuotteet