Usein kysyttyä

Miten tilaan lämmitysöljyä?
Lämmitysöljyä tilatakseen asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan. Jos asiakkaalla on jo laskutustili auki Hankkija Oy:ssä, niin hänen tulee rekisteröityä vanhana asiakkaana. Jos asiakas ei ole vanha Hankkijan asiakas, hänen tulee ensin rekisteröityä verkkokauppaan ja sen jälkeen avata laskutustili. Rekisteröitymisohje löytyy täältä .
Tämän jälkeen polttoöljyn tilaaminen on mahdollista.



Millä toimitustavalla verkkokaupan tilaukset toimitetaan?
Toimitamme tilaukset aina suoraan kotiinkuljetettuna. Kappaletavaroissa käytämme Postin tai Matkahuollon kotiinkuljetuspalvelua. Postin/Matkahuollon edustaja soittaa ennen toimitusta ja sopii kanssasi toimitusajankohdan. Mikäli asiakasta ei tavoiteta, jätetään yhteydenottopyyntö postitse. Isoimpien kaupunkien kohdalla Postin kuljetuksen toimitusajankohta voidaan sopia myös tekstiviestillä.



Rekisteröidyin verkkokauppaan, mutta en pysty tilaamaan kaikkia tuotteita?
Hankkija Oy:n asiakasnumeroosi ei luultavasti ole avattu laskutustiliä. Voit avata sen Omista tiedoista. Tilin avaaminen ei maksa mitään. Osa tuotteista on vain laskutusmyynnin piirissä, kuten esimerkiksi polttoöljy.



Tarvitseeko verkkokauppaan kirjautua?
Verkkokauppaan ei tarvitse kirjautua, tilauksen voi tehdä täyttämällä osoitetietonsa ostoskorissa. Niissä tuotteissa, mitä ei myydä kuin rekisteröityneille laskutusasiakkaille, on merkintä tuotteen sivulla.



Millä verkkopankeilla tai luottokorteilla voin maksaa tilauksen?
Verkkokaupassa tilauksen voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, Pop Pankki ja Säästöpankki sekä Visa, Visa Electron ja Mastercard -korteilla.



Haluaisin tilata tuotetta enemmän kuin sitä on saldoilla. Miten saan tilattua enemmän?
Jos jotain tuotetta on saldoilla 0 kpl, sitä ei voi tilata verkkokaupasta, tai jos asiakas haluaisi tilata tuotetta enemmän kuin sitä on verkkokaupan varastossa, asiakas voi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hankkija.fi. Asiakaspalvelu ottaa selvää tuotteen saatavuudesta ja ilmoittaa asiakkaalle.



Olen tilannut kasvitautiennusteen. Mistä löydän sen?
Viljan kasvitautiennuste löytyy Omista tiedoista. Omat tiedot sijaitsevat sivun oikeassa yläreunassa. Kasvitautiennuste löytyy sivun vasemmasta laidasta bannerina.



Miten maatilayritys voi saada käyttöönsä laskutuksen?
Y-tunnuksen omaava viljelijä voi avata laskutustilin myös verkossa. Mikäli yritysmuoto on muu (esim. osakeyhtiö, yhtymä tai kuolipesä) tilin voi avata vain Hankkijan Oy:n myymälässä. Verkossa luoton maksimisumma on 5000 €, sitä suuremmat luotot avataan myymälöissä. Tilin avaus löytyy Omat tiedot -osiosta.



Miksi en näe kaikkien tuotteiden hintoja?
Osa tuotteista näkyy vain Hankkija Oy:n asiakasnumeron hankkineille kirjautuneille käyttäjille, joille on avattu tili Hankkija Oy:lle. Ohjeet tilin avaamiseen saat edellisestä vastauksesta.



Tuleeko laskulla tilatessa tilaukselle laskutuslisä?
Verkkokauppatilauksista ei peritä laskutuslisää eikä tilinhoitomaksua.



Voinko maksaa tilaukseni erissä?
Kuluttaja polttoöljy- ja pellettikaupassa on käytössä Erämaksu –palvelu. Palvelulla kuluttaja-asiakas voi jakaa maksun maksimissaan viiteen erään. Erät ovat keskenään muuten yhtä suuria, paitsi viimeiseen erään tulee lisäksi maksuajan korko ja mahdollinen polttoöljyn/pelletin tilatun määrän ylimenevä osa.



Kuinka pitkä maksuaika laskulla on?
Laskun maksuaika on 14 vuorokautta toimituksesta. Lasku lähetetään tilauksen toimituksen jälkeen.



Mistä näen tilauksen toimituskulut?
Tilausten lopulliset toimituskulut näet ostoskorista ja yksittäisen tuotteen toimituskulut klikkaamalla tuotteen sivulla kohtaa "Laske hinta". Toimituskuluihin vaikuttaa monta tekijää, esimerkiksi tilauksen paino ja joissain tuotteissa osoitteen etäisyys toimittavasta varastosta. Näin ollen kaikki tuotteet kannattaa ensin siirtää ostoskoriin sekä antaa toimitusosoitteen postinumero, jonka jälkeen järjestelmä osaa antaa täsmällisen toimituskulun.



Miksi tilaukselleni tulee kahdet toimituskulut?
Toimituskulut määräytyvät lähettävän varaston, toimitusajan ja tuotteen tyypin perusteella, esimerkiksi kappaletavarat ja rehut lähtevät eri varastoista ja näin ollen tilaus jakaantuu ostoskorissa kahteen eri tilaukseen, ja näin ollen siihen tulee myös kahdet toimituskulut. Lähettäviä varastoja on muutamia, esimerkiksi rehut, polttoöljyt, voiteluaineet, karjataloustarvikkeet ja kappaletavarat lähtevät omista varastoistaan.



Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä?
Hankkija Oy:n asiakkuudesta on monia hyötyjä: asiakas näkee kaikki verkkokaupan hinnat, saa käyttöönsä sopimuksien mukaiset maksutavat (lasku, Agriraha, ennakkomaksutili) sekä omat sopimushinnat, tarkan täsmäsään ja voi muokata omia tilatietoja. Rekisteröitynyt käyttäjä voi avata laskutustilin, jonka jälkeen hän voi valita tilauksilleen maksutavaksi laskun. Lisäksi omista tiedoista löytyy tilaushistoria ja tiedot on valmiiksi täytetty ostoskoriin.



Haluan tilata tuotteita toiseen osoitteeseen, miten se onnistuu?
Kun asiakas rekisteröityy verkkokauppaan, eli avaa Hankkija Oy:n asiakasnumeron, on ostoskorissa mahdollista kirjoittaa tilaukselle eri toimitusosoite. Rekisteröityminen ei maksa mitään, rekisteröityminen tapahtuu klikkaamalla verkkosivujen oikeasta yläkulmasta kohtaa; Rekisteröidy.



Miten saan ostoksistani verotukseen käyvän kuitin, josta näkee tuotteen alv-prosentin?
Tilausvahvistus toimii kuittina. Laskulla maksaessa myös lasku toimii kuittina. Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse tilauksen tekemisen jälkeen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.



Voinko hakea paketin Postista?
Verkkokaupassa on käytössä ainoastaan kotiinkuljetus, koska meillä on myynnissä paljon hankalasti kuljetettavia tuotteita. Postin kotiinkuljetuksessa kuljettaja soittaa asiakkaalle ennen paketin toimitusta, jolloin on mahdollista sopia, että paketti noudetaankin lähimmästä Postin toimipisteestä. Matkahuollon kohdalla paketti tuodaan aina kotiin.



Voinko hakea paketin Hankkijan myymälästä?
Valitettavasti tällaista mahdollisuutta ei ole vielä. Verkkokauppa toimittaa tilaukset aina suoraan kotiisi. Myymälänoutopalvelu on tulossa vuoden 2016 aikana.



Voiko alaikäinen ostaa verkkokaupasta?
Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta ainoastaan huoltajansa suostumuksella.



Yrittäessäni maksaa ostoksia tulee viesti "Cookiesit sallittava kolmansille osapuolille". Onko tämä turvallista?
Jotta voi maksaa verkkokauppaostoksia, on sallittava selaimen evästeet eli cookiesit. Se on täysin normaalia ja turvallista, eikä tarkoita, että tietoja välittyisi ulkopuolisille. Tässä ohjeet, miten evästeet voi sallia Mozilla Firefoxilla.
Valitse valikosta Työkalut - Asetukset -Tietosuoja-välilehti ja ruksi kohta Hyväksy kolmannen osapuolen evästeet.

 

Viimeksi katsomani tuotteet