Usein kysyttyä

Miten tilaan lämmitysöljyä?
Lämmitysöljyä tilatakseen asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan sekä hänellä tulee olla laskutustili avattuna Hankkija Oy:lle. Jos asiakkaalla on jo laskutustili auki Hankkija Oy:ssä, niin hänen tulee rekisteröityä verkkokauppaan vanhana asiakkaana. Jos asiakas ei ole vanha Hankkijan asiakas, hänen tulee ensin rekisteröityä verkkokauppaan ja sen jälkeen avata laskutustili. Laskutustili tulee olla asiakkaalla sen takia, että tilattu lämmitysöljyn määrä ei koskaan kohtaa litralleen toimitettua määrää. Rekisteröitymisohje löytyy täältä .
Tämän jälkeen polttoöljyn tilaaminen on mahdollista.



Millä toimitustavalla verkkokaupan tilaukset toimitetaan?
Massatavarat, kuten maatalouden tuotantotarvikkeet toimitetaan aina kotiinkuljetuksena. Muiden pienempien tavaroiden tuotteiden tapauksessa käytössä on useita eri vaihtoehtoja Matkahuollon ja Postin palveluista. Näitä palveluja on käytössä silloin, kun tuotteet lähtevät Hyvinkään varastolta. Osa tuotteista lähtee suoraan toimittajien varastoilta, jolloin ne toimitetaan joko suoraan asiakkaalle kotiin tai lähimpään Postin noutopisteeseen. Kotiinkuljetuksissa kuljetusyhtiöiden edustajat soittavat ennen lähetyksen toimittamista asiakkaalle ja sopivat toimitusajankohdan. Tilausvaiheessa verkkokaupan ostoskorista löytyy lisää informaatiota eri toimitustavoista juuri kyseisen tuotteen osalta mitä asiakas on tilaamassa.



Voinko hakea paketin Hankkijan myymälästä?
Kyllä niiden tuotteiden osalta, joiden lähtövarasto on Hyvinkää. Tuotteet lähetetään siis aina verkkokaupan päävarastolta ja myymälä ilmoittaa tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa.



Miksi osassa tuotteita mainitaan myymälähinta erikseen?
Hankkijalla on myynnissä paljon massatavaraa, eli esimerkiksi painavaa säkkitavaraa, joissa rahti muodostaa merkittävän osan kustannuksesta. Tästä johtuen Hankkijalla on käytössään asiakkaita hyvin palveleva hinnoittelujärjestelmä, jossa asiakas voi valita hänelle parhaan vaihtoehdon. Asiakas voi ostaa myymälästä yksittäisiä säkkejä Hankkijan myymälöistä, jolloin tuotteen hinnassa on mukana rahdin osuus tehtaalta myymälään. Asiakas voi myös halutessaan tilata tuotteen suoraan tehtaalta, jolloin asiakas maksaa tuotteesta hieman edullisemman hinnan, mutta myös lavarahdin. Jälkimmäinen vaihtoehto tulee usein kätevämmäksi ja edullisemmaksi, jos asiakas ostaa tuotetta isomman erän. Verkkokaupassa useat tuotteet ovat myynnissä isompina erinä, jolloin myymälähinta on erikseen mainittu tuotekortilla. Asiakas pystyy myös myymälöistä tilaamaan isomman erän suoraan tehtaalta kotiovelle toimitettuna.



Rekisteröidyin verkkokauppaan, mutta en pysty tilaamaan kaikkia tuotteita?
Hankkija Oy:n asiakasnumeroosi ei luultavasti ole avattu laskutustiliä. Voit avata sen Omista tiedoista. Tilin avaaminen ei maksa mitään. Osa tuotteista on vain laskutusmyynnin piirissä, kuten esimerkiksi polttoöljy.



Tarvitseeko verkkokauppaan kirjautua?
Verkkokauppaan ei tarvitse kirjautua, tilauksen voi tehdä täyttämällä osoitetietonsa ostoskorissa. Niissä tuotteissa, mitä ei myydä kuin rekisteröityneille laskutusasiakkaille, on merkintä tuotteen sivulla.



Millä verkkopankeilla tai luottokorteilla voin maksaa tilauksen?
Verkkokaupassa tilauksen voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålansbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Pop-pankki, Säästöpankki ja Oma Säästöpankki. Luottokorteista käytössä on Visa, Mastercard, Diners ja American Express sekä osamaksu/lasku -vaihtoehtona Collector.



Haluaisin tilata tuotetta enemmän kuin sitä on saldoilla. Miten saan tilattua enemmän?
Jos jotain tuotetta on saldoilla 0 kpl, sitä ei voi tilata verkkokaupasta, tai jos asiakas haluaisi tilata tuotetta enemmän kuin sitä on verkkokaupan varastossa, asiakas voi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hankkija.fi. Asiakaspalvelu ottaa selvää tuotteen saatavuudesta ja ilmoittaa asiakkaalle.



Olen tilannut kasvitautiennusteen. Mistä löydän sen?
Viljan kasvitautiennuste löytyy Omista tiedoista tai täältä. Omat tiedot sijaitsevat sivun oikeassa yläreunassa. Kasvitautiennuste löytyy sivun vasemmasta laidasta bannerina.



Miten maatilayritys voi saada käyttöönsä laskutuksen?
Y-tunnuksen omaava viljelijä voi avata laskutustilin myös verkossa. Mikäli yritysmuoto on muu (esim. osakeyhtiö, yhtymä tai kuolipesä) tilin voi avata vain Hankkijan Oy:n myymälässä. Verkossa luoton maksimisumma on 5000 €, sitä suuremmat luotot avataan myymälöissä. Tilin avaus löytyy Omat tiedot -osiosta.



Miksi en näe kaikkien tuotteiden hintoja?
Osa tuotteista näkyy vain Hankkija Oy:n asiakasnumeron hankkineille kirjautuneille käyttäjille, joille on avattu tili Hankkija Oy:lle. Ohjeet tilin avaamiseen saat edellisestä vastauksesta.



Tuleeko laskulla tilatessa tilaukselle laskutuslisä?
Verkkokauppatilauksista ei peritä laskutuslisää eikä tilinhoitomaksua.



Voinko maksaa tilaukseni erissä?
Kuluttaja polttoöljy- ja pellettikaupassa on käytössä Erämaksu –palvelu. Palvelulla kuluttaja-asiakas voi jakaa maksun maksimissaan viiteen erään. Erät ovat keskenään muuten yhtä suuria, paitsi viimeiseen erään tulee lisäksi maksuajan korko ja mahdollinen polttoöljyn/pelletin tilatun määrän ylimenevä osa.



Kuinka pitkä maksuaika laskulla on?
Laskun maksuaika on 14 vuorokautta toimituksesta. Lasku lähetetään tilauksen toimituksen jälkeen.



Mistä näen tilauksen toimituskulut?
Tilausten lopulliset toimituskulut näet ostoskorista. Toimituskuluihin vaikuttaa monta tekijää, esimerkiksi tilauksen paino ja joissain tuotteissa osoitteen etäisyys toimittavasta varastosta. Näin ollen kaikki tuotteet kannattaa ensin siirtää ostoskoriin sekä antaa toimitusosoitteen postinumero, jonka jälkeen järjestelmä osaa antaa täsmällisen toimituskulun.



Miksi tilaukselleni tulee kahdet toimituskulut?
Toimituskulut määräytyvät lähettävän varaston, toimitusajan ja tuotteen tyypin perusteella, esimerkiksi kappaletavarat ja rehut lähtevät eri varastoista ja näin ollen tilaus jakaantuu ostoskorissa kahteen eri tilaukseen, ja näin ollen siihen tulee myös kahdet toimituskulut. Lähettäviä varastoja on muutamia, esimerkiksi rehut, polttoöljyt, voiteluaineet, karjataloustarvikkeet ja kappaletavarat lähtevät omista varastoistaan.



Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä?
Hankkija Oy:n asiakkuudesta on monia hyötyjä: asiakas näkee kaikki verkkokaupan hinnat, saa käyttöönsä sopimuksien mukaiset maksutavat (lasku, Agriraha, ennakkomaksutili) sekä omat sopimushinnat, tarkan täsmäsään ja voi muokata omia tilatietoja. Rekisteröitynyt käyttäjä voi avata laskutustilin, jonka jälkeen hän voi valita tilauksilleen maksutavaksi laskun. Lisäksi omista tiedoista löytyy tilaushistoria ja tiedot on valmiiksi täytetty ostoskoriin.



Haluan tilata tuotteita toiseen osoitteeseen, miten se onnistuu?
Kun asiakas rekisteröityy verkkokauppaan, eli avaa Hankkija Oy:n asiakasnumeron, on ostoskorissa mahdollista kirjoittaa tilaukselle eri toimitusosoite. Rekisteröityminen ei maksa mitään, rekisteröityminen tapahtuu klikkaamalla verkkosivujen oikeasta yläkulmasta kohtaa; Rekisteröidy.



Miten saan ostoksistani verotukseen käyvän kuitin, josta näkee tuotteen alv-prosentin?
Tilausvahvistus toimii kuittina. Laskulla maksaessa myös lasku toimii kuittina. Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse tilauksen tekemisen jälkeen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.



Voiko alaikäinen ostaa verkkokaupasta?
Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta ainoastaan huoltajansa suostumuksella.



Yrittäessäni maksaa ostoksia tulee viesti "Cookiesit sallittava kolmansille osapuolille". Onko tämä turvallista?
Jotta voi maksaa verkkokauppaostoksia, on sallittava selaimen evästeet eli cookiesit. Se on täysin normaalia ja turvallista, eikä tarkoita, että tietoja välittyisi ulkopuolisille. Tässä ohjeet, miten evästeet voi sallia Mozilla Firefoxilla.
Valitse valikosta Työkalut - Asetukset -Tietosuoja-välilehti ja ruksi kohta Hyväksy kolmannen osapuolen evästeet.

 

Viimeksi katsomani tuotteet