Avant syyskampanja 1.9.-31.12.2020

Erinomainen valinta vaativaan ammattikäyttöön

Avant 700-sarja tarjoaa vahvat ja todella monipuoliset kuormaajat, joiden nostoteho, työlaitehydrauliikka ja ajonopeus riittävät raskaampiinkin töihin, unohtamatta kuitenkaan kuormaajan kompaktia kokoa. 700-sarjan kuormaajat sopivat erittäin hyvin mm. katujen harjaukseen ja muihin kiinteistönhoitotöihin, viherrakentamiseen, raskaiden paalien nostamiseen ja paljon muuhun. 700-sarjan kuormaaja on myös tarvittaessa helppo kuljettaa normaalilla jarrullisella peräkärryllä.

700 -sarjan etuja

  • Nostokyky 1400 kg
  • Nostokorkeus 3,1 m
  • Moottoriteho 49-57 hp
  • Ajonopeus 15-26 km/h
  • Ohjaamot L/LX/DLX, joista DLX mahdollista ilmastoinnilla
  • Helppo kuljettaa trailerilla
  • Suuri nostokorkeus Avantin teleskooppipuomin ansiosta
  • Avantin kehittämä Optidrive™-ajopiiri parantaa ajovoimansiirron hyötysuhdetta ja vapauttaa tehoa myös työlaitehydrauliikalle

    Avant 735 on erinomainen peruskone erilaisiin nosto- ja siirtotöihin suuren nostokykynsä ja -korkeutensa ansiosta. Siinä on luotettava Kubotan 4-sylinterinen Stage V- päästönormin täyttävä dieselmoottori, joka 26 hv tehonsa ansiosta ei tarvitse hiukkassuodatinta. Avant 755i ja 760i on varustettu Kohlerin 57 hv Stage V- moottorilla, ja niiden tehokas hydrauliikka riittää käytännössä kaikkien Avant-työlaitteiden pyörittämiseen.

    Kattava lisävarustevalikoima parantaa käyttömukavuutta entisestään. 700-sarjaan on saatavana mm. ilmastoinnilla varustettu DLX-ohjaamo, joka takaa miellyttävän työympäristön kaikissa sääolosuhteissa.

  •  


    Turvallisuus

    Kaikki Avantit ovat runko-ohjattuja, ja koska kuljettaja istuu koneen eturungossa on näkyvyys niin työlaitteelle kuin työskentelyalueelle esteetön. Siten myös koneen painonjakauma on tasainen ja alhainen painopiste takaa ajossa erinomaisen vakauden. Kaikkien Avantin kuormaajien runko-ohjaus on toteutettu niin, ettei etu- ja takarungon yhdistävä keskinivel jousta sivusuunnassa, jolloin koneen kaatumisvaara vähenee oleellisesti, koska ylimääräisiä heilahduksia ei tapahdu ja koneen koko paino pitää konetta pystyssä. Avantin kehittynyt hydraulinen nelivetotekniikka varmistaa parhaan pidon myös epätasaisilla ja liukkailla alustoilla ja takaa miellyttävän ajokokemuksen.

    Kaikissa Avantin kuormaajissa on vakiovarusteena ROPS/FOPS-hyväksytty avo-ohjaamo (ROPS-turvaakari, jossa FOPS-turvakatto). Lisävarusteena on saatavana neljä erilaista ohjaamovaihtoehtoa (L, LX, DLX, GT), jotka myös noudattavat ROPS/FOPS- standardeja.

     


    Teleskooppipuomi

    Vaikka Avantin kuormaajat ovat ulkomitoiltaan mahdollisimman kompakteja, teleskooppisen nostopuomin ansiosta niiden ulottuvuus sekä nostokorkeus ovat huippuluokkaa.

    Avantin kurottajatyyppinen, portaattomasti säädettävä teleskooppipuomi mahdollistaa kuormaajan kompaktin koon ja erinomaisen näkyvyyden työlaitteelle.

    Kun teleskooppipuomi on sisään vedettynä, on nostokyky maksimaalinen kuorman painopisteen ollessa mahdollisimman lähellä etupyöriä. Puomin ollessa täysin ulkona ulotut vaivatta korkeammallakin oleviin kohteisiin.

    Teleskooppipuomin avulla lastaat myös peräkärryn tarvittaessa vain yhdeltä puolelta takareunaan asti.

     


    Monipuolinen

    Avantin kuormaajat sekä työlaitteet on suunniteltu ympärivuotiseen käyttöön, joka tarkoittaa koneelle monipuolista ja jatkuvaa käyttöä sesongista riippumatta. Peruskoneen laaja lisävarustevalikoima, esim. erilaiset ohjaamovaihtoehdot yhdessä kuormaajan teknisten ominaisuuksien kanssa tekevät Avantista oivan työjuhdan kesän kuumimmista keleistä talven pakkasiin.

    Avantin työlaitteiden pikakiinnitys ja sarjapikaliitin hydrauliikkaletkuille takaavat helpon ja nopean työlaitteiden kytkennän ja vaihdon. Sarjapikaliittimen avulla työlaitteen letkut kytketään yhdellä kädenliikkeellä, aina oikein päin ja myös moottorin ollessa käynnissä, työlaitteen paineen alaisena – eikä pakkanen vaikeuta sarjapikaliittimen käyttöä.

     


    Avant 4x4

    Kaikissa Avantin kuormaajissa on hydrostaattinen voimansiirto. Polttomoottori – e-sarjassa sähkömoottori – pyörittää hydraulipumppua, joka syöttää korkeapaineista hydrauliöljyä järjestelmään. Jokaisessa pyörässä on hydraulinen ajomoottori, josta on veto suoraan renkaaseen. Ajopiiri on varustettu venttiileillä, joilla kontrolloidaan renkaiden pyörimistä. Jotta eri kaartosäteellä ja -nopeudella pyörivät sisä- ja ulkokaarteen puolen renkaat eivät jättäisi jälkiä käännyttäessä pehmeillä ja herkillä pinnoilla, järjestelmä sallii kaikkien neljän pyörän pyörivän vapaasti. Tämä myös vähentää renkaan kulumista käännyttäessä jatkuvasti karheilla yms. kuluttavilla pinnoilla.

    Nelivedon lukkoventtiilien avulla voidaan sitten tarvittaessa parantaa pitoa liukkailla ja epätasaisilla alustoilla, kun kummankin puolen pyörät saadaan pyörimään samalla nopeudella pakko-ohjaamalla öljyä ajomoottoreihin. Näin saavutetaan hydrostaattisessa 4x4- järjestelmässä paras mahdollinen vetopito.