Uusiutumisen aikaa Junkkarilla ja Juncarilla

Teksti: Jan Tapanainen, toimitusjohtaja, Junkkari Oy & Juncar Oy

MSK Groupin Omat Tuotteet -divisioonan muodostavat Junkkari ja Juncar. Junkkarille Hankkija on tärkein jälleenmyyjä kaikissa tuoteryhmissä ja syksyn ennakko- ja kevään tehdastilausmyynti ovat sujuneet

junkkarilla kuluva vuosi on luopumisen ja uusiutumisen aikaa, sillä alkuvuodesta valmistetaan viimeiset Patruuna-metsäperävaunut ja -kuormaimet ja kesään mennessä viimeiset maatalous- ja maansiirtoperävaunut. Kummassakin tuoteperheessä kilpailu on ollut jo pitkään kireää. Samaan aikaan on tehtävä tilaa kasvaville tuotteille sekä tuotekehityksessä että tuotannossa. Ilman että luovumme jostakin emme voi keskittyä ja luoda tilaa uudelle. Perävaunujen osalta kannattaa seurata Hankkijan kampanjoita, nyt on vielä mahdollisuus hankkia korkealaatuisia Suomessa valmistettuja perävaunuja erittäin sopivaan hintaan.

UUDISTUKSIA TULOSSA KYLVÖLANNOITTIMIIN

Junkkarin tavoitteena on, että liikevaihto säilyy muutoksista huolimatta vuoden 2019 tasolla ja teemme positiivisen liiketuloksen. Myynnissä painopistealueitamme ovat Suomen ja Skandinavian lisäksi nopeasti kasvavat venäjänkieliset maat, Itä-Eurooppa ja Baltia. Tuotekehityksessä olemme keskittyneet viime syksyn hakkuriuudistuksen jälkeen kylvölannoittimiin ja tulevana syksynä esitellään mallistoon merkittäviä uudistuksia ja kokonaan uusia tuotteita. Ne ovat nähtävillä viimeistään Helsingin Maatalouskonemessuilla 5.–7.11.2020. Omat Tuotteet -divisioonan toisen yhtiön, Juncarin tilanne näyttää myös valoisalta. Takana on melkoinen urakka
kokoonpanon uudistamisessa. Tätä edelsi osavalmistuksen siirtäminen Junkkarille,
millä saimme Lapuan tehtaalle lisätilaa kasvavia tuotantomääriä varten. Odotamme,
että Juncar tulee ensi vuonna palaamaan kasvu-uralle sekä liikevaihdossa että volyymeissä. Juncarin valmistamiin henkilöauton perävaunuihin ja venetrailereihin on
keväällä mielenkiintoisia kampanjoita, joita kannattaa seurata ja hyödyntää tutussa
Hankkijan myymälässä.

TÄNÄ VUONNA PETRATAAN JÄLKIMARKKINOINNISSA

Kuluvana vuonna erityisenä painopisteenämme on jälkimarkkinoinnin kehittäminen.
Varaosa- ja lisälaitetoimitukset sekä ennakkohuollot ja korjaukset ovat erittäin tärkeitä asiakastyytyväisyyden ja liiketoiminnan kannalta. Nykyiselläänkin asiakkaamme ja jälleenmyyjämme ovat mittausten mukaan erittäin tyytyväisiä toimintaamme, mutta meillä on vielä kummassakin yhtiössä paljon potentiaalia jälkimarkkinoinnin suhteen.