Usein kysyttyä

Rekisteröityminen ja kirjautuminen

Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä?

Hankkija Oy:n asiakkuudesta on monia hyötyjä: asiakas näkee kaikki verkkokaupan hinnat, saa käyttöönsä sopimuksien mukaiset maksutavat (lasku, Tarvikerahoitus, Rehurahoitus, ennakkomaksutili) sekä omat sopimushinnat, lisäksi kirjautuneena voi muokata omia tilatietoja. Rekisteröitynyt käyttäjä voi avata Omat tiedot -osiosta laskutustilin, jonka jälkeen hän voi valita tilauksilleen maksutavaksi laskun. Lisäksi omista tiedoista löytyy tilaushistoria ja asiakastiedot on valmiiksi täytetty ostoskoriin.

Tarvitseeko verkkokauppaan kirjautua?

Verkkokauppaan ei tarvitse kirjautua, tilauksen voi tehdä täyttämällä osoitetietonsa ostoskorissa. Kaikkia tuotteita, kuten rehuja ja polttoöljyä, ei voi tilata kirjautumattomana. Niissä tuotteissa, mitä ei myydä kuin rekisteröityneille laskutusasiakkaille, on merkintä tuotteen sivulla.

Haluan avata yritystilin yritykselleni, miten toimin?

Jos yritysmuotosi on toiminimi, pystyt tekemään tilinavauksen verkkosivustollamme kohdasta Rekisteröidy. Osakeyhtiöt, avoimet yhtiöt, kommandiittiyhtiöt, verotusyhtymät, kuolinpesät, julkisyhteisöt, asunto-osakeyhtiöt ja yhdistykset voivat hakea laskutustiliä tällä lomakkeella.

Tilaaminen ja tuotteet

Miten pääsen tilaamaan lämmitysöljyä?

Lämmitysöljytilauksen voi maksaa vain laskulla, sillä tarkka lopullinen tilaussumma selviää vasta, kun lämmitysöljy on toimitettu säiliöön. Tästä syystä lämmitysöljyä voi tilata vain rekisteröityneet asiakkaat, joilla on laskutustili avattuna Hankkija Oy:lle. Jos asiakas on jo aiemmin avannut laskutustilin Hankkijan myymälässä, hänen tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja valita kohta "Rekisteröidy vanhana asiakkaana". Jos asiakas ei ole vielä Hankkijan laskutustiliasiakas, hänen tulee ensin rekisteröityä verkkokauppaan ja sen jälkeen avata laskutustili Omat tiedot -osiossa. Rekisteröitymisohje löytyy täältä .
Rekisteröitymisen ja tarvittaessa laskutustilin avauksen jälkeen polttoöljyn tilaaminen on mahdollista.

 

Miksi en näe kaikkien tuotteiden hintoja?

Osa tuotteista näkyy vain Hankkija Oy:n asiakasnumeron hankkineille kirjautuneille käyttäjille, joille on avattu tili Hankkija Oy:lle. Ohjeet tilin avaamiseen saat edellisestä vastauksesta.

Rekisteröidyin verkkokauppaan, mutta en pysty tilaamaan kaikkia tuotteita?

Hankkija Oy:n asiakasnumeroosi ei luultavasti ole avattu laskutustiliä. Voit avata sen Omista tiedoista. Tilin avaaminen ei maksa mitään. Osa tuotteista on vain laskutusmyynnin piirissä, kuten esimerkiksi polttoöljy.

Tein verkkokauppatilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta?

Kello 22:30 jälkeen tehdyistä tilauksista lähetämme tilausvahvistuksen seuraavana aamuna klo 7:00. Jos et ole saanut tilausvahvistusta muina aikoina tehdyistä tilauksista, ole hyvä ja ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Haluaisin tilata tuotetta enemmän kuin sitä on saldoilla. Miten saan tilattua enemmän?

Jos jotain tuotetta on saldoilla 0 kpl, sitä ei voi tilata verkkokaupasta, tai jos asiakas haluaisi tilata tuotetta enemmän kuin sitä on verkkokaupan varastossa, asiakas voi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hankkija.fi. Asiakaspalvelu ottaa selvää tuotteen saatavuudesta ja ilmoittaa tilanteesta asiakkaalle.

Mistä löydän tuotteen myymäläsaldot?

Myymäläsaldo linkki on tuotteen hinnan alapuolella (katso kuva alla). Jos linkkiä ei ole tuotteen sivuilla, se tarkoittaa sitä, ettei tuotetta ole saatavilla suoraan myymälöiden varastoista.

Miksi myymäläsaldoilla ei näy kaikkia myymälöitä ollenkaan?

Kyseinen tuote ei kuulu sen myymälän valikoimiin, jos sitä ei näy saldolistalla ollenkaan. Voit kuitenkin käydä tilaamassa tuotteen kyseisestä myymälästä ja se toimitetaan normaalin tilaussyklin mukaan myymälään. Olethan yhteydessä suoraan lähimpään myymälääsi.

Miksi osassa tuotteita mainitaan myymälähinta erikseen?

Hankkijalla on myynnissä paljon massatavaraa, eli esimerkiksi painavaa säkkitavaraa, joissa rahti muodostaa merkittävän osan kustannuksesta. Tästä johtuen Hankkijalla on käytössään asiakkaita hyvin palveleva hinnoittelujärjestelmä, jossa asiakas voi valita hänelle parhaan vaihtoehdon. Asiakas voi ostaa yksittäisiä säkkejä Hankkijan myymälöistä, jolloin tuotteen hinnassa on mukana rahdin osuus tehtaalta myymälään. Asiakas voi myös halutessaan tilata tuotteen suoraan tehtaalta, jolloin asiakas maksaa tuotteesta hieman edullisemman hinnan, mutta myös lavarahdin. Tämä vaihtoehto tulee usein kätevämmäksi ja edullisemmaksi, jos asiakas ostaa tuotetta isomman erän. Verkkokaupassa useat tuotteet ovat myynnissä isompina erinä, jolloin myymälähinta on erikseen mainittu tuotekortilla. Asiakas pystyy myös myymälöistä tilaamaan isomman erän suoraan tehtaalta kotiovelle toimitettuna.

Voiko noutaa myymälästä verkkokaupan hinnalla?

Jos ostoskorissa ei ole valittavissa Nouto myymälästä -toimitustapaa, kyseistä tuotetta ei voi tilata noudettavaksi myymälästä verkkokaupan hinnalla. Useimmiten tähän on syynä se, että verkkokaupan hinta on toimitusmyynnin hinta, jolloin tilauseräkin on kohtuullisen iso (esim. lavallinen).

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse vaikka minulla ei ole Hankkijalla asiakastiliä?

Vain asiakkaat, joilla on Hankkijalla laskutustili auki, voivat tehdä tilauksia puhelimitse. Suosittelemme tekemään tilauksen verkkokaupassa, jossa voit maksaa useilla eri maksuvaihtoehdoilla.

Voiko alaikäinen ostaa verkkokaupasta?

Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta ainoastaan huoltajansa suostumuksella.

Maksaminen ja laskutus

Millä verkkopankeilla tai luottokorteilla voin maksaa tilauksen?

Verkkokaupassa tilauksen voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålansbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Pop-pankki, Säästöpankki ja Oma Säästöpankki. Luottokorteista käytössä on Visa, Mastercard, Diners ja American Express sekä osamaksu/lasku -vaihtoehtona Collector.

Miksi joidenkin tuotteiden (esim. polttoöljyn) maksu ei onnistu verkossa?

Lämmitysöljytilauksen voi maksaa vain laskulla, sillä tarkka lopullinen tilaussumma selviää vasta, kun lämmitysöljy on toimitettu säiliöön.

Miten maatilayritys voi saada käyttöönsä laskutuksen?

Y-tunnuksen omaava viljelijä voi avata laskutustilin myös verkossa. Mikäli yritysmuoto on muu (esim. osakeyhtiö, yhtymä tai kuolipesä) tilin voi avata vain Hankkijan Oy:n myymälässä. Verkossa luoton maksimisumma on 5000 €, sitä suuremmat luotot avataan myymälöissä. Laskutustilin avaus löytyy verkkokaupan Omat tiedot -osiosta, jonne pääsee rekisteröityneenä käyttäjänä.

Voinko maksaa tilaukseni erissä?

Kuluttaja-asiakkaiden polttoöljy- ja pellettikaupassa on käytössä Erämaksu–palvelu. Palvelulla kuluttaja-asiakas voi jakaa maksun maksimissaan viiteen erään. Erät ovat keskenään muuten yhtä suuria, mutta viimeiseen erään tulee lisäksi maksuajan korko ja mahdollinen polttoöljyn/pelletin tilatun määrän ylimenevä osa.

Kuinka pitkä maksuaika laskulla on?

Laskun maksuaika on 14 vuorokautta toimituksesta. Lasku lähetetään tilauksen toimituksen jälkeen.

Tuleeko laskulla tilatessa tilaukselle laskutuslisä?

Verkkokauppatilauksista ei peritä laskutuslisää eikä tilinhoitomaksua.

Haluan tilata tuotteita toiseen osoitteeseen, miten se onnistuu?

Rekisteröityneen asiakkaan ostoskorissa on mahdollista kirjoittaa tilaukselle eri toimitusosoite. Rekisteröityminen ei maksa mitään, rekisteröityminen tapahtuu klikkaamalla verkkosivujen oikeasta yläkulmasta kohtaa: Rekisteröidy.

Voinko maksaa verkkokauppaostokseni Hankkijan lahjakortilla?

Myymälöistä ostetuilla lahjakorteilla voi maksaa vain myymälöissä. Verkkokaupassa on käytössä kampanjakoodit, joita voi hyödyntää vain verkkokaupassa.

Miten saan ostoksistani verotukseen käyvän kuitin, josta näkee tuotteen alv-prosentin?

Tilausvahvistus toimii kuittina. Laskulla maksaessa myös lasku toimii kuittina. Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse tilauksen tekemisen jälkeen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

Olemme kehittäneet eMappiTM-palvelun, joka arkistoi kaikki sopimuksiin, tilauksiin, toimituksiin ja rahoitukseen liittyvät asiakirjat sähköiseen pilvipalveluun. Myös rehujen toimitusasiakirjat eli kuormakirjat ja etiketit löytyvät sieltä sähköisessä muodossa. Rehuasiakkaat pääsevät eMappi-palveluun rekisteröitymällä ja kirjautumalla verkkosivujen ”Oma tili” -osioon. Palvelu on kaikille rehuasiakkaillemme maksuton.

Yrittäessäni maksaa ostoksia tulee viesti "Cookiesit sallittava kolmansille osapuolille". Onko tämä turvallista?

Jotta voi maksaa verkkokauppaostoksia, on sallittava selaimen evästeet eli cookiesit. Se on täysin normaalia ja turvallista, eikä tarkoita, että tietoja välittyisi ulkopuolisille. Tässä ohjeet, miten evästeet voi sallia Mozilla Firefoxilla.
Valitse valikosta Työkalut - Asetukset -Tietosuoja-välilehti ja ruksi kohta Hyväksy kolmannen osapuolen evästeet.

Toimitustavat ja -kulut

Mitä toimitustapoja verkkokaupassa on käytössä?

Massatavarat, kuten maatalouden tuotantotarvikkeet, toimitetaan aina kotiinkuljetuksena. Muiden, pienempien tavaroiden kohdalla, joiden lähtövarasto on verkkokaupan varasto, asiakas voi valita useista Postin ja Matkahuollon toimitustavoista: Nouto noutopisteestä, nouto pakettiautomaatista tai kotiinkuljetus. Jotkut tuotteet lähtevät suoraan toimittajien varastoilta, jolloin ne toimitetaan joko suoraan asiakkaalle kotiin tai lähimpään Postin noutopisteeseen. Nopein tapa selvittää juuri kyseisen tuotteen toimitusvaihtoehdot, on lisätä tuote ostoskoriin.

Mistä näen tilauksen toimituskulut?

Tilausten lopulliset toimituskulut näet ostoskorista. Toimituskuluihin vaikuttaa monta tekijää, esimerkiksi tilauksen paino ja joissain tuotteissa osoitteen etäisyys toimittavasta varastosta. Nopein tapa selvittää juuri kyseisen tuotteen toimituskulut, on lisätä tuote ostoskoriin.

Voinko noutaa tilauksen Hankkijan myymälästä?

Kyllä niiden tuotteiden osalta, joiden toimittava varasto on Hyvinkää. Tällaisia tuotteita on suuri osa kappaletavaroista. Nopein tapa selvittää, voiko tilauksen noutaa myymälästä, on lisätä tuote ostoskoriin. Myymälä ilmoittaa tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa.

Mikä on 24/7 noutopiste/-kontti?

Myymälänoudon sijasta, voit hakea tilauksesi 24/7 noutopisteeltä/-kontista. Tällöin saat tekstiviestillä matkapuhelimeesi koodin, jolla pääset sisään noutopisteeseen ja voit noutaa pakettisi sieltä mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Voinko vaikuttaa toimitusaikoihin?

Pyrimme ottamaan toimitusaikatoiveet huomioon, mutta ruuhka-aikoina kaikki tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä ja tällöin toimitusaikaan ei voi vaikuttaa.

Miksi tilaukselleni tulee kahdet toimituskulut?

Toimituskulut määräytyvät lähettävän varaston, toimitusajan ja tuotteen tyypin perusteella, esimerkiksi kappaletavarat ja irtorehut lähtevät eri varastoilta ja tilaus jakaantuu ostoskorissa kahteen eri tilaukseen, jonka vuoksi siihen tulee myös kahdet eri toimituskulut. Lähettäviä varastoja on muutamia, esimerkiksi rehut, polttoöljyt, voiteluaineet, karjataloustarvikkeet ja kappaletavarat lähtevät omista varastoistaan.

Muuta

Voinko varata tuotteen myymälästä?

Tuotteen voi varata myymälästä kahdella eri tavalla. Joko tekemällä tilauksen verkkokaupasta toimitustavalla Nouto myymälästä tai puhelinvarauksena suoraan paikallisesta myymälästä. Varattu tuote noudetaan suoraan kassalta.

Miten peruutan tilaukseni?

Jos olet jo tehnyt tilauksen ja haluat perua sen, ota pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluun. Räätälöityjä tilauksia ei voi perua (kuten polttoöljytilauksia).

Tuotetta ei löydy minua lähimmästä Hankkijan myymälästä, onnistuuko tuotteen siirtäminen myymälästä toiseen?

Pääasiallisesti tuotteen siirtäminen toisesta myymälästä onnistuu. Painavien tuotteiden osalta asiakkaan kannattaa neuvotella myymälän kanssa, olisiko esimerkiksi parempi vaihtoehto toimittaa tuotteet suoraan kotiinkuljetuksella. Olethan yhteydessä suoraan lähimpään myymälääsi.

Mitä tarkoittaa tuotteen sivulla "Tulossa myyntiin..."?

Kyseessä on uutuustuote, jota ei ole vielä saapunut myymälöihin. Tuotteen tarkka toimitusaika ei ole vielä tiedossa.